söndag 7 oktober 2012

Kort till en fantastisk kvinna!

I helgen fyllde min fantastiska svägerska år och då gjorde jag ett kort till henne. Detta kort var hela släkten med och gav till henne på hennes 40-års kalas. 

Kreatör: Maria Aarrepalo

Födelsedagskort är väldigt speciella att göra. Man måste verkligen tänka efter vad denna person tycker om , vilka färger och kanske teman med. Just denna person tycker mycket om rosa nyans men jag tycket att denna härliga vinröda färg passade väldigt bra till hennes stil som hon har. Den är enkel men ändå stilig och elegant. Temat på pappret är Moulan Rouge men det gör ingenting. Pappret var ett dubbelsidigt mönstrat papper och passade väldigt bra ihop till detta kort. Ingenting gick till spillo. Superbra!!!!!!!
Bokstäverna och siffrorna är av tjockare kartong och finns färdiga att köpa. Jag har använt mig av en chalkdyna som är lite guldig för att sudda över bokstäverna och siffrorna så att de fick en annan look. Brads användes för att sätta fast den delen där det står 40.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar