fredag 12 oktober 2012

Annorlunda julkort!!

Hej Alla goa!!

Idag har jag och en av mina kreatörer gjort lite julkort. Älskar verkligen julen och allt som hör till. Nu är det kul när man äntligen kan börja göra julkort till alla nära och kära, vänner med familjer m.m


Här kan ni se framsidan på ett av korten.


Här är kortet när man har öppnat det.


Här kan ni se kortets sista del. När man har vikt upp kortet.

Kortet är gjort i tre delar. Jag har använt hela pappret 30 x 30. Jag har vikt det först på mitten och sedan vikt in så att kortet blir 14 x 14 cm. Den sista delen tycker jag själv att man kan skriva från vem det är och önskar god jul m.m . Jag har använt mig av Bazzill papper, andra mönstrade papper, stämplar med tomtar och text "God jul". Några guldiga brads finns med och chalk för att färglägga kanterna på kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar